10 milionów graczy doświadczyło Diablo 4 w czerwcu, Activision szaleje z liczbami

Bobby Kotick dostał kolejny powód do zadowolenia. Activision Blizzard ma za sobą bardzo dobry kwartał dzięki sukcesom Diablo IV i Call of Duty (oraz, jak zwykle, gier na rynku mobilnym).

W okresie od kwietnia do czerwca firma odnotowała przychód w wysokości 2,21 miliarda dolarów, prawie o 35% więcej niż tym samym kwartale rok temu (1,64 mld USD).

Spora w tym zasługa rekordowego przychodu (tzw. net bookings) Blizzarda, który w tym okresie przekroczył miliard dolarów. Jak łatwo zgadnąć, to głównie efekt ogromnej popularności najnowszej produkcji studia.

W Diablo 4 zagrało już 10 milionów graczy, którzy spędzili w grze 700 milionów godzin. To także, o czym już donosiliśmy, najszybciej sprzedający się tytuł Blizzard Entertainment w historii.

Spółka odnotowała, że sukces „czwórki” przyczynił się także do wzrostu popularności Diablo Immortal. W czerwcu mobilna odsłona serii zaliczyła najlepszy miesiąc w tym roku.

Mniej szczęścia miał Overwatch 2, który w minionym kwartale zaliczył spadek wyników. Nie podano dokładnych danych, ale po dotychczasowym rozwoju gry (w tym skasowaniu fabularnego trybu bohatera) raczej nie dziwi, że sam wydawca wspomina o kiepskiej kondycji „dwójki”. Niemniej Activision Blizzard liczy, iż sytuacja zmieni się po 10 sierpnia i debiucie ogromnej aktualizacji Inwazja.

Nikogo też nie zaskoczy niesłabnąca popularność Call of Duty, także na urządzeniach mobilnych. Co prawda w Call of Duty: Mobile nie odnotowano wzrostu – zaangażowanie graczy i przychód (net bookings) były „stabilne” – ale połowa z 90 milionów graczy bawiących się w CoD-ach grała „mobilnie”. Firma kontynuuje również prace nad przeniesieniem na smartfony i tablety darmowego Warzone.

Ponadto Activision Blizzard skorzystał z okazji, by zapewnić o postępach w tworzeniu „modelowego miejsca pracy” po zeszłorocznych skandalach.

Źródło:
"Entelarmer" - GRY-OnLine


Klemens
2023-07-19 19:07:35